Erik Veltmeijer

Maak kennis met Erik

Biografie: Erik is geboren op 20 oktober 1961 op Biak, Nieuw-Guinea. Zijn vader werkte internationaal in de utiliteitsbouw. Erik heeft ook nog in Liberia gewoond.

Erik woont samen en heeft twee kinderen.

Opleiding genoten aan de Hogere Hotelschool Maastricht. Na zijn afstuderen vooral commerciële functies vervuld. Ook twee bedrijven opgericht, samen met derden. Bedrijven die producten en diensten leverden aan met name horecabedrijven.

Op zijn 40ste is Erik het onderwijs ingegaan en werkt hij sinds 2002 op een school in het speciaal voortgezet onderwijs. Naast docent is Erik ook decaan en zorgt hij er mede voor dat leerlingen na het behalen van hun diploma verder gaan studeren. Vaak op een ROC.

In 2015 deed de PVV Overijssel voor de tweede maal mee aan de Provinciale Statenverkiezingen en stond hij op plek 4. In de Staten van Overijssel heeft hij de portefeuilles Economie en Milieu en Energie. Sinds het voorjaar van 2017 is hij fractievoorzitter van de PVV in Overijssel.

Naast het werk in de Staten van Overijssel is Erik raadslid voor de PVV Twenterand in de gemeente Twenterand. De PVV heeft in deze gemeente één zetel.

Voor Erik is er maar één partij en dat is de Partij voor de Vrijheid. Nederland is opgebouwd door onze voorouders en die hebben hier hard voor gewerkt. De geallieerden hebben ervoor gezorgd dat ons land bevrijd werd van de Duitsers en onze ouders hebben van Nederland een prachtig land gemaakt. Echter, door de massa-immigratie (islam) en de verkoop van onze soevereiniteit aan het gedrocht EU, dreigt ons mooie land alles te verliezen waar zoveel mensen voor hebben gevochten. De enige partij die opkomt voor de belangen van de Nederlanders is de Partij voor de Vrijheid! Nederland moet Nederland blijven. Overijssel moet Overijssel blijven en Twenterand moet typisch Twenterand blijven!

Volgens Erik moeten we de-islamiseren, moet al het belastinggeld aangewend worden voor zaken waar de inwoners wat aan hebben, moeten we stoppen met die krankzinnige energietransitie, moet er meer geld naar zorg, ouderen, veiligheid, wegen en dienen we criminaliteit en misbruik van onze sociale voorzieningen keihard aan te pakken. Dit lijstje is niet volledig, maar het geeft aan waar Erik zijn prioriteiten liggen. En de enige partij die er ook zo over denkt én er naar handelt is de Partij voor de Vrijheid.

Motto: succes is één keer vaker opstaan dan het aantal keren dat je valt.